donderdag 26 april 2012

Drama intorductiestuk


Wij hebben de drama inleiding naar onze eigen hand gezet en er humor aan toegevoegd. Dit zorgt ervoor dat het stuk ook geschikt is voor de bovenbouw. Daarnaast hebben wij ook veel momenten met interactie ingebouwd om de kinderen bij het stuk te betrekken. Wij hopen dat jullie net zo enthousiast worden als wij al zijn!

Drama
Personages:
Ashley: verteller
Chantal: hert, jachtluipaard
Charlotte: olifant, muis

 Angela: tijger


Verteller: Op een ochtend kwam er uit de jungle een pasgeboren kleine tijger, die een enkel idee had van wat er in de wereld te zien was. Hij had een hele tijd gelopen en een geweldige honger gekregen, toen er van de andere kant een hert kwam. De tijger wilde het hert grijpen en opeten. Maar omdat hij nog nooit een hert had gezien en niet wist wat een hert allemaal kon, ging hij eerst op hem af om dat uit te vinden.
Tijger: mijn beste vriend, wat is het nut van dat ding dat op je hoofd groeit en wel een struik lijkt.
Verteller: Het hert wist dat de tijger van alle dieren de gemeenste vijand was en dat hij met zijn vraag vast niets goeds in de zin had, dus hij antwoorden…
Hert: kleintje, je wilt toch niet zeggen dat je deze tijgervork op mijn hoofd nog niet kent.
Tijger: waar dient die tijgervork dan voor?
Hert: een tijgervork gebruik je natuurlijk voor het eten van tijgers. Wanneer ik een tijger heb gegrepen prik ik dat stuk vlees van zijn lijf dat ik wil opeten. En wat er na de maaltijd overblijft dat hang ik ook aan mijn tijgervork, in afwachting van de volgende maaltijd.
Verteller:  toen de tijger dat hoorde, schrok hij wel even. Omdat hij ook de stippen op het lijf van het hert zag, vroeg hij.
Tijger: wat is het nut van die stippen op jou lijf?
Hert:  dat zijn de merktekens voor de tijgers die ik heb opgegeten. Telkens wanneer ik een tijger heb gegeten, maak ik er weer 1 bij, omdat ik met mijn vrienden een wedstrijd doe wie de meeste tijgers kan vangen.
Verteller: toen onze tijger dit had gehoord werd hij nog banger. Het hert nam daarop een dreigende houding aan. En begon luid te brullen. En de tijger die zag dat de situatie zich onrustig ontwikkelde en vluchtte snel naar huis. Zodra de tijger thuis was, probeerde te slapen, maar hij moest steeds aan het hert denken.
het was stil in de jungle. Alle tijgers lagen te slapen, ze snurkte heel hard. De tijger besloot weg te lopen, niemand hoorde hem nu toch. Hij wilde aan het hert laten zien hoe stoer en groot hij was,  dus dat hij geen klein tijgertje was. Heel zachtjes sloop hij voorbij  de andere tijgers.
Tijger: nu is het wel een geluk dat ik klein ben, nu kan ik goed weglopen om me te bewijzen tegenover hert. Waar zal ik heen gaan?
Verteller: hij liep en liep. Het was nog donker en koud. De tijger was bang. Hij hoorde wat bewegen achter de struiken waar hij vlak bij stond.
Tijger: wie.. is daar?
Jaguar: hallo kleintje, verdwaald? Ben je je moeder kwijt.
Tijger: laat me met rust!
Verteller: de tijger was zo bang, hij dacht dat hij zou worden opgegeten. Zouden zijn ouders hem al missen? Maar wacht wat is dat nou… Het is onwijs groot en dik. De tijger rende naar het grote dier toe.  De jaguars volgde hem niet, zij waren bang voor de olifant. Het grote dier kwam steeds dichterbij, Het dier kwam dichtbij met z’n poot en ging bijna op tijger staan!
Tijger: Pas op!
Olifant: oh sorry! Je bent ook zo klein.
Tijger: wat ben jij voor dier?
Olifant: weet je dat niet? Ik ben een olifant.
Tijger: oh oke. Ik ben op zoek naar hert. Weet jij waar ik die kan vinden?
Olifant: de herten leven iets verder op, achter die struiken. Succes kleintje!
Verteller: tijger liep richting de struiken. Maar opeens hoorde hij hard gepiep. En zag een grote roofvogel in de lucht rondjes zweven.
Muis: piep piep! Help me! Piep piep, die grote vogel wil me opeten.
Verteller: tijger sprong naar de vogel  en gromde! De vogel vloog weg.
Muis: dankjewel! Je hebt me leven gered. Wat ben jij een groot en dapper dier! Je bent mijn held!
Verteller:  de tijger was heel blij dat hij voor de muis een held was. En hij wist dat hij het hert en alle andere dieren nu aan kon.Hij had zichzelf bewezen en had een fijn gevoel!
 Hij was heel gelukkig en keerde samen met muis terug naar huis.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten